Všeobecné obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

Úvodné ustanovenia

1.1 Účelom týchto všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „podmienky“) je úprava vzájomných práv a povinností poskytovateľa a zákazníka v súvislosti s poskytovaním služieb.

1.2 Spoločnosť Rivent spol. s r.o., IČO: 36 748 510, so sídlom Pod vŕškom 2595/32, Stupava 900 31, Slovenská republika, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava II, Odd: Sro, Vložka číslo: 179767/B (ďalej len „poskytovateľ“) prevádzkuje internetovú stránku www.rivx.sk, ktorá umožňuje registrovaným užívateľom (ďalej len „zákazník“ alebo „zákazníci“) za podmienok stanovených v týchto podmienkach prístup k službám poskytovateľa (ďalej len “webstránka“). Služby poskytované poskytovateľom prostredníctvom webstránky zahŕňajú dodanie digitálneho obsahu tvoreného jednotlivými turistickými a/alebo cykloturistickými trasami s GPS údajmi a inými súvisiacimi informáciami aj vo formáte GPX (ďalej len „služby“) emailom uvedeným pri objednávke, a to po zaplatení odplaty zákazníkom a za podmienok stanovených v týchto podmienkach. 

1.3 Tieto podmienky predstavujú návrh poskytovateľa na uzavretie zmluvy v zmysle § 43a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „občiansky zákonník“) určený zákazníkovi. Zadaním požadovaných registračných údajov na webstránke a prijatím podmienok poskytovania služieb prijme zákazník návrh poskytovateľa v zmysle § 43c Občianskeho zákonníka, čím medzi poskytovateľom a zákazníkom dôjde k uzavretiu zmluvy o dodaní digitálneho obsahu v zmysle týchto podmienok (ďalej len „zmluva“).

1.4 Poskytovateľ sa môže na základe vlastného uváženia rozhodnúť, že vybranej skupine zákazníkov alebo všetkým zákazníkom (registrovaným i potenciálnym) ponúkne a poskytne po určitú dobu služby alebo vymedzenú časť služieb za zľavu alebo zdarma v rámci konkrétnej akcie realizovanej poskytovateľom. Osobitné podmienky v každom prípade zľavnených alebo zdarma služieb poskytovateľ vhodným spôsobom zverejní alebo sprístupní zákazníkom zvlášť v súvislosti s organizáciou konkrétnej akcie, pričom osobitné podmienky majú aplikačnú prednosť pred týmito podmienkami a cenníkmi poskytovateľa v ustanoveniach, v ktorých sa od nich odchyľujú alebo odlišujú, napr. od ustanovení o odplate, cenách, platobných podmienkach za služby. Z podmienok sa taktiež neuplatnia tie ustanovenia, pri ktorých osobitné podmienky ich aplikáciu vylúčili alebo z povahy konkrétnej akcie vyplýva, že ich aplikácia nie je možná.

Odplata sa poskytnutie služieb

2.1 Za poskytnutie služby je zákazník povinný zaplatiť poskytovateľovi odplatu stanovenú v cenníku poskytovateľa, ktorý je alebo bude zverejnený na webstránke ku dňu uzatvorenia zmluvy (ďalej len „odplata“). Všetky odplaty sú stanovené v Euro vrátane DPH.

2.2 Odplata je uhradená prostredníctvom služieb, platobných alebo kreditných kariet alebo iným spôsobom umožneným poskytovateľom.

2.3 Zákazníkovi sú služby poskytnuté po pripísaní príslušnej odplaty na bankový účet poskytovateľa, prípadne po identifikácii odplaty alebo spárovaní platby zákazníka.

2.4 Po zaplatení odplaty v zmysle tohto článku budú služby poskytnuté zákazníkovi. Zákazník nie je povinný zaplatené služby využívať, avšak poskytovateľ má nárok na celú odplatu bez ohľadu na to, či zákazník skutočne službu využije.

2.5 Zákazník je oprávnený si na základe osobitnej žiadosti doručenej poskytovateľovi vyžiadať zaslanie elektronickej faktúry, ktorá sa inak nezasiela. Zákazník súhlasí s tým, že daňový doklad bude vystavený v elektronickej podobe vo formáte PDF a doklad mu nebude zaslaný v papierovej podobe.

Práva a povinnosti poskytovateľa

3.1 Po splnení stanovených podmienok (najmä po registrácii a úhrade odplaty) poskytovateľ poskytne zákazníkovi služby (t.j. umožní zákazníkovi stiahnuť digitálny obsah) na westránke poskytovateľa a v súlade s týmito podmienkami.

3.2 Poskytovateľ poskytuje služby (sprístupňuje obsah) „ako sú“ s tým, že negarantuje neobmedzenú dostupnosť webstránky a služieb. Poskytovateľ v tejto súvislosti neposkytuje akékoľvek záruky alebo iné garancie, v rozsahu povolenom právnymi predpismi.

3.3 Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za nemožnosť prístupu k službe alebo k webstránke spôsobenú technickými vlastnosťami zariadenia (či už z pohľadu softvéru alebo hardvéru) ani za žiadnu škodu spôsobenú nevhodnosťou zariadenia, ako ani za funkčnosť alebo prevádzku zariadenia.

3.4 Poskytovateľ je oprávnený webstránku meniť z dôvodu vylepšovania alebo zmeny služieb. Poskytovateľ je oprávnený určitú časť služieb prestať poskytovať, pozastaviť jej poskytovanie alebo ju zmeniť, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia.

3.5 Poskytovateľ je oprávnený kedykoľvek dočasne pozastaviť poskytovanie služby, napr. z dôvodu bezpečnosti, vyššej moci, rozhodnutia príslušného orgánu alebo súdu, výkonu opráv a prác potrebných pre prevádzku alebo údržbu webstránky, bez toho, aby to bolo považované za porušenie povinnosti poskytovateľa. Poskytovateľ je však povinný pokiaľ možno vopred, inak v primeranej lehote, informovať zákazníka o takomto dočasnom pozastavení poskytovania služieb oznamom zverejneným na webstránke; zároveň oznámi aj dôvod a predpokladanú dobu pozastavenia poskytovania služieb.

3.6 Poskytovateľ je oprávnený ukončiť alebo prerušiť ďalšie poskytovanie služieb zákazník, ak zákazník poruší ktorúkoľvek svoju povinnosť podľa týchto podmienok. Poskytovateľ je oprávnený kedykoľvek v prípade porušenia ktorejkoľvek povinností zákazníka podľa týchto podmienok ukončiť túto zmluvu okamžitým odstúpením, a to doručením emailu zákazníkovi.

Práva a povinnosti Zákazníka

4.1 Zákazník má po splnení stanovených podmienok (najmä po registrácii a úhrade odplaty) právo na poskytnutie služby.

4.2 Zákazník je oprávnený používať služby výhradne pre svoju osobnú potrebu, a nie za účelom dosiahnutia priameho alebo nepriameho hospodárskeho alebo obchodného prospechu, ak nie je dohodnuté niečo iné v samostatnej písomnej zmluve medzi poskytovateľom a zákazníkom.

4.3 Zákazník nie je oprávnený kopírovať zakúpené služby, ani tieto iným spôsobom rozmnožovať, zhotovovať z nich odpisy, výstrižky a inak s ním nakladať v rozpore s autorskými právami, inými právnymi predpismi a/alebo licenčnými podmienkami.

4.4 Zákazník si je vedomý a výslovne súhlasí so začatím poskytovania služieb podľa týchto podmienok, teda pred uplynutím zákonnej lehoty na odstúpenie od zmluvy a vyhlasuje, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy a podmienok  a podľa § 19 ods. 1 písm. m) zákona č. 108/2024 Z.z.: „Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.“

4.5 Komunikácia strán bude realizovaná výlučne v elektronickej forme. Akékoľvek oznámenia zákazníka a poskytovateľa sa budú považovať za doručené okamihom doručenia potvrdenia o doručení e-mailu druhej strane.

Podmienky a spôsob reklamácie

5.1 Poskytovateľ vyhlasuje, že služby bude poskytovať v kvalite, ktorú je možné rozumne očakávať s prihliadnutím na ich povahu, účel, odplatu za ich poskytovanie a podmienky používania.

5.2 Zákazník je oprávnený reklamovať vady služieb u poskytovateľa v lehote 10 dní odo dňa výskytu príslušnej vady, a to prostredníctvom e-mailu na adrese uvedenej na webstránke.

5.3 V reklamácii je zákazník povinný presne špecifikovať v čom spočíva reklamovaná vada a zároveň uviesť časové obdobie počas ktorého sa vada vyskytla.

5.4 Poskytovateľ je povinný doručiť zákazníkovi potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak zákazník má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

5.5 O vybavení reklamácie je poskytovateľ povinný zákazníka informovať.

5.6 Pokiaľ zákazník – spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že poskytovateľ porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak poskytovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

5.7 Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s poskytovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

5.8 Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Osobné údaje

6.1 Uzavretím zmluvy v zmysle týchto podmienok medzi poskytovateľom (ďalej pre účely tejto časti podmienok ako „Prevádzkovateľ„) a zákazníkom (ďalej pre účely tejto časti podmienok ako „Dotknutá osoba„) vzniká Prevádzkovateľovi oprávnenie spracúvať osobné údaje Dotknutej osoby v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len “GDPR”) a zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov (ďalej len “Zákon”). V tejto súvislosti je Prevádzkovateľ oprávnený poveriť spracúvaním osobných údajov tretiu osobu disponujúcu adekvátnou personálnou, technickou, organizačnou a odbornou spôsobilosťou, a to na základe osobitnej písomnej zmluvy.

6.2 Zdrojom osobných údajov je Dotknutá osoba. Prevádzkovateľ získava osobné údaje od Dotknutej osoby tým, že ich vyplnila a poskytla (i) pri uzatváraní zmluvy v zmysle odseku 1.3. časti I týchto podmienok, (ii) pri uzatváraní zmluvy v zmysle odseku 1.4. časti II týchto podmienok, (iii)  prostredníctvom osobitného formulára na webstránke Prevádzkovateľa  alebo tým (iv) že navštevuje a využíva webstránku Prevádzkovateľa.

6.3 Účelom spracúvania osobných údajov Prevádzkovateľom je, prípadne môže byť: (i) uzavretie a plnenie zmluvy, na základe ktorej budú Dotknutej osobe poskytované služby Prevádzkovateľa a v prípade záujmu Dotknutej osoby o poskytovanie služieb za zľavu alebo zdarma v rámci konkrétnej akcie Prevádzkovateľa aj overenie splnenia osobitných podmienok (tzv. zmluvná požiadavka), (ii) plnenie právnych povinností vyplývajúcich pre Prevádzkovateľa z GDPR, Zákona a iných všeobecne záväzných právnych predpisov, napr. zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve (tzv. zákonná požiadavka), (iii)  zasielanie krátkych emailových správ o novinkách či iných dôležitých alebo užitočných informáciách v rámci poskytovania služieb Prevádzkovateľa. Prihlásenie k odberu alebo odhlásenie z odberu týchto krátkych emailových správ si môže Dotknutá osoba ľubovoľne nastaviť vo svojom zaregistrovanom konte na webstránke Prevádzkovateľa v časti „Nastavenie emailov“,  (iv) priamy marketing – zasielanie emailových správ s komerčným obsahom, (v) efektívna marketingová komunikácia, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s týmto účelom, na základe čoho sa Dotknutej osobe bude zobrazovať na webstránke Prevádzkovateľa predovšetkým tá reklama, ktorá je pre Dotknutú osobu relevantná a vyhovuje jej preferenciám, a to v závislosti od jej online aktivít, (vi) iný účel, pri ktorom Dotknutá osoba vyjadrila svoj súhlas so spracúvaním osobných údajov (vii) iný účel, ktorý je zlučiteľný s účelom, na ktorý boli osobné údaje Dotknutej osoby pôvodne získané. Spracúvanie osobných údajov na účel archivácie alebo štatistický účel sa v zmysle GDPR a Zákona považuje za spracúvanie zlučiteľné s pôvodným účelom. V prípade spracúvania na predmetné účely má Prevádzkovateľ zavedené primerané a účinné technické a organizačné opatrenia, ktorými zabezpečí najmä minimalizáciu osobných údajov a podľa toho akým spôsobom bude možné predmetné účely dosiahnuť zabezpečí taktiež pseudonymizáciu (osobné údaje nebude možné priradiť ku konkrétnej dotknutej osobe bez použitia dodatočných informácií uchovávaných oddelene) alebo anonymizáciu (osobné údaje nebude vôbec možné priradiť ku konkrétnej dotknutej osobe, ktorú nebude možné viac identifikovať), (viii) mimosúdne i súdne uplatňovanie, preukazovanie a vymáhanie právnych nárokov Prevádzkovateľa alebo účel iného oprávneného záujmu Prevádzkovateľa v súlade s GDPR a Zákonom.

6.4 Právnym základom spracúvania osobných údajov Prevádzkovateľom je (i) plnenie zmluvných povinností voči Dotknutej osobe, (ii) plnenie zákonných povinností Prevádzkovateľa, (iii) oprávnený záujem Prevádzkovateľa a (iv.) slobodný a nepodmienený súhlas udelený Dotknutou osobou, ak sa jedná o účel spracúvania podľa odseku 3. (iii) až (vi) tejto časti podmienok, pričom spracúvanie na účel priameho marketingu sa súčasne považuje za oprávnený záujem Prevádzkovateľa v zmysle recitálu 47 GDPR, (v) slobodný, nepodmienený a výslovný súhlas udelený Dotknutou osobou, ak za účelom overenia splnenia osobitných podmienok o poskytovanie služieb za zľavu alebo zdarma v rámci konkrétnej akcie Prevádzkovateľa podľa odseku 3. (i) tejto časti podmienok bol Dotknutou osobou poskytnutý biometrický údaj, ktorý spadá do osobitnej kategórie osobných údajov v zmysle článku 9 GDPR.

6.5 Rozsah spracúvaných osobných údajov Dotknutej osoby je:(i) emailová adresa, (ii) meno a priezvisko – iba ak si Dotknutá osoba vyberie aj bonusovú službu papierové noviny, (iii) poštová adresa (ulica, orientačné číslo, obec, psč, štát) – iba ak si Dotknutá osoba vyberie aj bonusovú službu papierové noviny, (iv) telefónne číslo – iba ak si Dotknutá osoba vyberie aj bonusovú službu papierové noviny, (v) údaje o prihlásení na zaregistrované konto, (vi) IP adresa, (vii) údaje o návšteve a aktivitách na webstránke Prevádzkovateľa, (viii) údaje získané zo súborov cookies – len za predpokladu, že na základe cookies dokáže Prevádzkovateľ presne identifikovať Dotknutú osobu, (ix) fakturačné údaje (napr. obchodné meno, IČO, DIČ, IČ DPH) – iba ak si Dotknutá osoba (fyzická osoba) zvolí zasielanie faktúry a dobrovoľne poskytne fakturačné údaje, (x) iné osobné údaje spracúvané podľa všeobecne záväzných právnych predpisov. (xi) iné osobné údaje, ak si to vyžaduje overenie splnenia osobitných podmienok zľavnených alebo zdarma služieb v rámci konkrétnej akcie Prevádzkovateľa, o ktoré Dotknutá osoba prejaví záujem.

6.6 Poskytnutie osobných údajov Dotknutou osobou je dobrovoľné. Poskytnutie osobných údajov Dotknutou osobou je zmluvnou požiadavkou, ktorá je pri službách podľa časti I a časti II týchto podmienok potrebná na uzavretie zmluvy a bez poskytnutia osobných údajov nebude možné uzavretie a plnenie zmluvy tvoriacej právny základ pre používanie a trvanie služby požadovanej Dotknutou osobou. Poskytovanie osobných údajov na účel spracúvania podľa odseku 3. (iii) až (viii) tejto časti podmienok nie je zmluvnou ani zákonnou požiadavkou.

6.7 Prevádzkovateľ je oprávnený spracúvané osobné údaje uchovávať v nevyhnutnom rozsahu a vo forme, ktorá umožňuje identifikáciu Dotknutej osoby najneskôr na dobu, ktorá je potrebná na naplnenie účelu, na ktorý sa spracúvajú (napr. dokým to vyžaduje potreba plnenia zmluvy, overenie splnenia osobitných podmienok zľavnených alebo zdarma služieb, zákonnej povinnosti či oprávneného záujmu). V prípade, ak ide o spracúvanie osobných údajov iba na základe súhlasu Dotknutej osoby podľa odseku 4. (iv) tejto časti podmienok, Prevádzkovateľ je oprávnený uchovávať spracúvané osobné údaje po dobu 24 mesiacov od udelenia súhlasu alebo do jeho odvolania. Pred uplynutím tejto doby môže Prevádzkovateľ požiadať Dotknutú osobu o predĺženie platnosti súhlasu. Po uplynutí doby oprávneného uchovávania spracúvaných osobných údajov Prevádzkovateľ zabezpečí bez zbytočného odkladu vymazanie alebo anonymizovanie osobných údajov v zmysle GDPR a Zákona.

6.8 Prevádzkovateľ používa na webstránke súbory cookies. V tejto súvislosti Prevádzkovateľ odporúča dôkladne sa oboznámiť s osobitnou časťou týchto podmienok „COOKIES“.

6.9 V zmysle GDPR a Zákona Dotknutá osoba disponuje:

– právom kedykoľvek odvolať svoj súhlas so spracovaním osobných údajov. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založenom na súhlase pred jeho odvolaním. Ak Dotknutá osoba odvolá svoj súhlas so spracúvaním osobných údajov a neexistuje iný právny základ pre spracúvanie osobných údajov (napr. potreba plnenia zmluvy, zákonnej povinnosti či oprávneného záujmu), Prevádzkovateľ zabezpečí bez zbytočného odkladu vymazanie alebo anonymizovanie osobných údajov v zmysle GDPR a Zákona.

– právom namietať spracúvanie osobných údajov, ak ich Prevádzkovateľ spracúva (i) pri plnení úlohy realizovanej vo verejnom záujme, (ii) pri výkone verejnej moci, (iii) na základe oprávneného záujmu alebo (iv) na účel priameho marketingu vrátane profilovania založeného na týchto právnych základoch. V prípade, ak Dotknutá osoba vznesie námietku proti spracúvaniu osobných údajov na účel priameho marketingu, osobné údaje sa nesmú ďalej na tento účel spracúvať (námietka bude považovaná za odvolanie súhlasu so spracúvaním osobných údajov). V ostatných prípadoch bude námietka Dotknutej osoby opodstatnená vtedy, ak jej oprávnené dôvody budú prevažovať nad oprávnenými dôvodmi Prevádzkovateľa.

6.10 Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje Dotknutej osoby do tretej krajiny mimo Európskej únie.

6.11 Prevádzkovateľ nevykonáva s osobnými údajmi Dotknutej osoby automatizované individuálne rozhodovanie ani profilovanie, ktoré by malo pre Dotknutú osobu právne účinky alebo by Dotknutú osobu významne ovplyvňovalo z hľadiska jej práv a slobôd.

6.12 Prevádzkovateľ je oprávnený poskytovať osobné údaje Dotknutej osoby v nevyhnutnom rozsahu nasledovným príjemcom(i) osobám, ktoré v mene Prevádzkovateľa mimosúdne i súdne uplatňujú a vymáhajú právne nároky Prevádzkovateľa, a to za účelom uplatňovania a vymáhania právnych nárokov Prevádzkovateľa, (ii) súdom, súdnym exekútorom, orgánom činným v trestnom konaní alebo iným orgánom verejnej moci, a to za účelom uplatňovania a vymáhania právnych nárokov Prevádzkovateľa alebo plnenia povinností Prevádzkovateľa podľa všeobecne záväzných právnych predpisov, (iii) osobám, ktoré doručujú periodickú tlač, vybrané knižné tituly, prípadne iné tovary, ktoré si Dotknutá osoba objednala, a to za účelom plnenia zmluvy v zmysle týchto podmienok, (iv) osobám, ktoré pre Prevádzkovateľa zaisťujú technickú prevádzku jeho služieb, internetových stránok a informačnej infraštruktúry, a to výlučne za týmto účelom, (v) osobám, ktoré pre Prevádzkovateľa zaisťujú zabezpečenie a ochranu jeho služieb, internetových stránok a informačnej infraštruktúry a toto zabezpečenie a ochranu taktiež pravidelne monitorujú a testujú, a to výlučne za týmto účelom, (vi) osobám, ktoré Prevádzkovateľovi poskytujú analytické a štatistické služby, a to za účelom skvalitňovania a optimalizácie jeho služieb a webstránky, (vii) osobám, ktoré Prevádzkovateľovi poskytujú marketingové služby, a to iba za účelom efektívnej a relevantnej marketingovej komunikácie Prevádzkovateľa (predmetná kategória osôb nebude môcť osobné údaje Dotknutej osoby použiť pre svoj vlastný marketing alebo marketingové aktivity akejkoľvek inej osoby odlišnej od Prevádzkovateľa).

6.13 V zmysle GDPR a Zákona má Dotknutá osoba najmä (i) právo na prístup k  údajom, ktoré sa o nej spracúvajú, (ii) právo na ich opravu, (iii) právo na ich vymazanie, (iv) právo na obmedzenie spracúvania, (v) právo na prenositeľnosť údajov, (vi) právo namietať proti spracúvaniu, ako aj (vii) právo kedykoľvek odvolať svoj súhlas bez toho, aby to malo vplyv na zákonnosť spracúvania založeného na súhlase udelenom pred jeho odvolaním. Rovnako má Dotknutá osoba (viii) právo na podanie návrhu na začatie konania – sťažnosti dozornému orgánu (Úradu na ochranu osobných údajov SR, Hraničná 12, 820 07 Bratislava, dataprotection.gov.sk). Rozsah, obmedzenia a spôsoby výkonu uvedených práv sú podrobne upravené v kapitole III GDPR a druhej časti druhej hlave Zákona.

6.14 Klásť otázky týkajúce sa spracúvania osobných údajov a uplatňovať svoje práva môže Dotknutá osoba bezplatne na základe žiadosti zaslanej Prevádzkovateľovi elektronicky na emailovú adresu uvedenú na webstránke.

 

Záverečné ustanovenia

7.1 V prípade, že sa ktorékoľvek dojednanie v tejto zmluve alebo podmienkach ukáže ako neplatné, neúčinné alebo nevymáhateľné alebo sa ním stane, nemá táto skutočnosť vplyv na ostatné dojednania, ak nevyplýva inak z donucujúcich ustanovení právnych predpisov, a strany sa zaväzujú nahradiť také dojednanie dojednaním platným, účinným a vymáhateľným, ktoré bude najbližšie obchodnému účelu pôvodného dojednania, a to do tridsiatich (30) dní odo dňa, kedy na to jedna strana vyzve druhú.

7.2 Orgánom dozoru, ktorému podlieha činnosť poskytovateľa je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom Prievozská 32, 820 07 Bratislava.

7.3 Vzťahy poskytovateľa a zákazníka, ktoré nie sú výslovne upravené v týchto podmienkach sa spravujú platnými a účinnými právnymi predpismi Slovenskej republiky (bez ohľadu na štátnu príslušnosť zákazníka). V prípade akéhokoľvek sporu medzi poskytovateľom a zákazníkom sú príslušné súdy Slovenskej republiky (bez ohľadu na štátnu príslušnosť zákazníka).

7.4 Tieto podmienky (vrátane cenníka poskytovateľa) je poskytovateľ oprávnený kedykoľvek jednostranne zmeniť. O takejto zmene je povinný poskytovateľ informovať zákazníka v dostatočnom časovom predstihu, spravidla najmenej 30 dní pred účinnosťou zmeny podmienok, a zverejnením zmeny podmienok na webstránke. Dňom nadobudnutia účinnosti zmeny podmienok dochádza zároveň k zmene zmluvy, a to v súlade so zmenou podmienok.

7.5 Tieto podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 27.6.2025

 

Súbory cookies

S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie webstránky ukladá poskytovateľ niekedy na zariadení zákazníka malé dátové súbory, tzv. cookies. Je to bežná prax väčšiny veľkých webových lokalít.

Čo sú súbory cookies?

Cookies sú textové súbory, ktoré naša webová lokalita posiela vášmu internetovému prehliadaču, ktorý ich ukladá do vášho počítača, tabletu, mobilu alebo iného zariadenia. Cookies sú malé a vo vašom zariadení zaberajú minimálny priestor. Cookies nepoškodzujú vaše zariadenie. Niektoré cookies sa do vášho zariadenia ukladajú len prechodne počas vašej návštevy webovej lokality a po jeho opustení sa automaticky vymažú (prechodné cookies) a iné cookies zostávajú uložené vo vašom zariadení aj po opustení webovej lokality, aby si zákazníka zapamätal, keď sa vrátite ako návštevník a to bez toho, aby zákazníka identifikoval ako konkrétnu osobu (trvalé cookies).

Účel používania cookies

Cookies, ktoré používame vám umožňujú pohyb na našej webovej lokalite a využívanie jeho základných funkcií ako sú zabezpečené oblasti, nákupné košíky či online platby (základné cookies). Cokies napomáhajú webovej lokalite rozpoznať zákazníka a následne vám sprístupniť požadovanú službu. Prostredníctvom cookies môže webová lokalita zaznamenať nastavenia vášho internetového prehliadača, vaše prístupové heslo, vami uprednostňovaný jazyk a pod. Cookies tiež znemožňujú opakovanému zobrazovaniu toho istého obsahu. Vaša budúca návšteva webovej lokality tak môže byť rýchlejšia a komfortnejšia. Bez súborov cookies by prehliadanie a využívanie webovej lokality bolo komplikovanejšie (funkčné/prevádzkové cookies). Cookies nám pomáhajú neustále skvalitňovať a  rozvíjať ponuku a nastavenia svojich služieb a prispôsobovať ich práve vašim preferenciám a potrebám. Na základe cookies možno sledovať, analyzovať a štatisticky vyhodnocovať používanie služieb na webovej lokalite a následne vylepšovať obsah, funkčnosť či dizajn webovej lokality (analytické cookies). Cookies používame aj na efektívnejšie a relevantnejšie zacielenie marketingovej komunikácie, aby vyhovovala vašim preferenciám v závislosti od vašich online aktivít, ktoré cookies dokážu zaznamenať (reklamné cookies). Okrem našich vlastných cookies môžeme používať aj cookies tretích osôb (Google a Facebook), a to najmä na štatistické a marketingové účely (cookies tretích osôb), ktorých pravidlá používania nájdete na nasledujúcich webových stránkach:

Google: https://policies.google.com/technologies/cookies?hl=sk

Facebook: https://www.facebook.com/policies/cookies/

V tejto súvislosti poskytovateľ zdôrazňuje, že nevyužíva automatizované individuálne rozhodovanie ani profilovanie, ktoré by malo pre zákazníka právne účinky alebo by zákazníka významne ovplyvňovalo z hľadiska vašich práv a slobôd.

Právny základ

Na základe cookies poskytovateľ zvyčajne nedokáže zákazníka presne identifikovať. Iba ak by poskytovateľ počas návštevy našej webovej lokality a využívania našich služieb vedel identifikovať konkrétneho zákazníka, bude sa jednať o spracúvanie osobných údajov zákazníka v zmysle GDPR a Zákona.

V takom prípade by poskytovateľ bol prevádzkovateľom v zmysle GDPR a Zákona, pretože by poskytovateľ spracúval osobné údaje dotknutej osoby (zákazníka).

Právnym základom spracúvania osobných údajov získaných prostredníctvom cookies je (i.) váš súhlas ako dotknutej osoby a (ii.) v prípade sledovania vašich online aktivít, ich analyzovania a vyhodnocovania náš oprávnený záujem, ktorý spočíva v záujme ponúknuť vám čo najkvalitnejší obsah, funkčnosť, nastavenie či podporu našich služieb a webovej lokality vrátane priameho marketingu.

Súhlas s používaním cookies nám môžete slobodne udeliť pri prvej návšteve našej webovej lokality. V závislosti od nastavení vášho internetového prehliadača môžeme o udelenie súhlasu žiadať opakovane pri každej vašej návšteve webovej lokality.

Súhlas s používaním cookies je nepodmienený a teda aj keď nám ho neudelíte, budete môcť aj naďalej webovú lokalitu navštevovať, avšak upozorňujeme, že niektoré jej služby, funkcionality a vlastnosti sa nemusia zobrazovať, sprístupňovať a fungovať správne alebo vôbec.

Spravovanie a vymazanie cookies

Internetové prehliadače zvyčajne automaticky prijímajú cookies už v preddefinovanom nastavení. Aj po udelení súhlasu s používaním cookies môže zákazník pomocou nastavenia svojho prehliadača cookies úplne odmietnuť alebo selektívne prijímať iba niektoré cookies a taktiež môže vymazať cookies uložené vo svojom zariadení. Ak zákazník nechce, aby poskytovateľ cookies vo svojom prehliadači používal, zákazník môže ho nastaviť tak, aby cookies odmietal alebo aby zákazníka informoval o pokuse uložiť cookies do vášho zariadenia vždy, keď sa o to webová lokalita pokúsi. Pokiaľ však používanie cookies úplne odmietnete, webovú lokalitu síce budete môcť navštíviť, avšak niektoré jeho služby, funkcionality a vlastnosti sa nemusia zobrazovať, sprístupňovať a fungovať správne alebo vôbec. Z toho dôvodu odporúčame ponechať cookies aktivované. Informácie o jednotlivých internetových prehliadačoch a o spôsobe nastavenia cookies môžete nájsť na nasledujúcich webových stránkach: http://www.allaboutcookies.org/

Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=sk&hlrm=en
Firefox: https://support.mozilla.org/sk/kb/povolenie-zakazanie-cookies
Safari: https://www.apple.com
Opera: http://help.opera.com/Windows/10.20/sk/cookies.html
Internet Explorer: https://support.microsoft.com/cs-cz/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies

Vaše práva

V prípade, ak by prostredníctvom cookies dochádzalo k spracúvaniu vašich osobných údajov, v zmysle GDPR a Zákona máte (i.) právo na prístup k údajom, ktoré sa o zákazníkovi spracúvajú, (ii.) právo na ich opravu, (iii.) právo na ich vymazanie, (iv.) právo na obmedzenie spracúvania, (v.) právo na prenositeľnosť údajov, (vi.) právo namietať proti spracúvaniu, ako aj (vii.) právo kedykoľvek odvolať svoj súhlas bez toho, aby to malo vplyv na zákonnosť spracúvania založeného na súhlase udelenom pred jeho odvolaním. Rovnako máte (viii.) právo na podanie návrhu na začatie konania – sťažnosti dozornému orgánu (Úradu na ochranu osobných údajov SR, Hraničná 12, 820 07 Bratislava, www.dataprotection.gov.sk). Rozsah, obmedzenia a spôsoby výkonu uvedených práv sú podrobne upravené v kapitole III GDPR a druhej časti druhej hlave Zákona.

Kontakt

Klásť otázky týkajúce sa cookies a uplatňovať svoje práva môžete bezplatne na základe žiadosti zaslanej elektronicky na emailovú adresu uvedenú na webstránke.